Πως επηρεάζεται η διάθεσή μας από αυτά που τρώμε;

 

Το ξέρατε ότι η σοκολάτα βελτιώνει την διάθεση; Ότι τα φρούτα και τα λαχανικά μας φτιάχνουν το κέφι; Ή ότι το πιάτο μακαρόνια με κιμά μας προκαλεί ευτυχία και χαλάρωση!
Όλα αυτά όχι μόνο συμβαίνουν αλλά εξηγούνται και επιστημονικά!

 

*Με πληροφορίες από την διαιτολόγο-διατροφολόγο Δήμητρα Σταμούλη

sokolata-melisoula

  • Η μαύρη σοκολάτα περιέχει μαγνήσιο και επιπλέον διαθέτει πολύ υψηλή συνολική αντιοξειδωτική ισχύ. Αυξάνει τα επίπεδα ενδορφινών, ουσίες που σχετίζονται με την καλή διάθεση.

 

  • Τα ω -3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια, (όπως ο Σολομός, οι σαρδέλες, ο φρέσκος γαύρος και το σκουμπρί) αυξάνουν την σεροτονίνη, που ρυθμίζει τη διάθεσή μας.
  • Τα ω- 3 λιπαρά οξέα σταθεροποιούν τη διάθεση και συμβάλλουν στην καταπολέμηση των απότομων διακυμάνσεών της σε όσους πάσχουν από διπολική διαταραχή.

 

  • Όταν τρώμε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορούμε να διατηρήσουμε την ενέργεια μας σε σταθερά επίπεδα και να αποφύγουμε την έλλειψη διάθεσης που έρχεται μαζί με την πτώση του σακχάρου στο αίμα.

 

 

 

  • Ο συνδυασμός υδατανθράκων και πρωτεϊνών (για παράδειγμα κρέας με ζυμαρικά) ενισχύει τη διαθεσιμότητα τη σεροτονίνης στον εγκέφαλό μας, μιας ορμόνης που διεγείρει το αίσθημα ευτυχίας και χαλάρωσης και επιπλέον απλά το γεγονός ότι κανακεύουμε τον εαυτό μας με κάτι νόστιμο ενισχύει την διάθεση μας.

 

 

Για να βελτιώσουμε λοιπόν την διάθεση μας πρέπει να τρώμε φρούτα, λαχανικά καλά λιπαρά όπως είναι τα ω-3 αλλά και μαύρη σοκολάτα! Προς το παρόν θα κάνω το τελευταίο. Θα φάω δυο τρία κουταλάκια κουβερτούρας από το μπολ που έχω μπροστά μου και θα είμαι πολύ χαρούμενη για αυτή την μικρή «αμαρτία»!sokolata-melisoula-toyrta
Δείτε την τούρτα που ετοίμασα…

Μια …διαφορετική τούρτα σοκολάτα!

About admin

Leave a Reply

avatar

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

  Subscribe  
Notify of